E-mail aanmaken

Een premium e-mailadres aanmaken

E-mail aanmaken

Je wilt een nieuw e-mailadres aanmaken en je bent op zoek naar hoe dit precies moet. Daar gaan wij je bij helpen en in dit artikel gaan we daarom stap voor stap uitleggen hoe dat moet.

We laten je echter niet zien hoe je een account bij Gmail of Hotmail moet aanmaken. Ook laten we je niet zien hoe je gebruik kunt maken van de webmail van bijvoorbeeld KPN of Ziggo. Wat dan wel? Wij gaan je laten zien hoe je een premium e-mailadres kunt aanmaken.

Waarom een premium e-mailadres?

Nu vraag jij je misschien af wat de voordelen zijn van een premium e-mailadres zijn.

Met trots bieden wij vanaf heden een premium cursus aan, genaamd Maak je eigen website met WordPress. Dit eBook is maar liefst 78 pagina's dik en biedt jou een stap-voor-stap instructie om jouw eigen WordPress website met succes op te zetten.
Om dit te vieren ontvang je 14 dagen premium support per e-mail en bieden we een eenmalige korting van 10 euro aan met de kortingscode 'korting-ebook-20'.
Dit betekent dat je deze cursus, boordevol tips en handigheden, voor slechts €9,99 kan bestellen!

Bestel deze premium cursus 2020 hier!
Met een premium e-mailadres bedoelen we trouwens een e-mailaccount waar jij de volledige controle over hebt. Dit heb je bijvoorbeeld niet bij een Hotmail account.

Bij een premium e-mailadres kun jij jouw eigen e-mailadres uitkiezen en je hebt hier veel meer controle over dan normaal. Ook krijg jij veel meer privacy. Bedrijven als Hotmail en Gmail kijken namelijk gewoon met jouw e-mails mee. Hier is dat een stuk minder.

Daarnaast oogt dit ook een stuk professioneler en zelf vinden we het e-mailaccount heel prettig werken. Voor een website of bedrijf is dit dan ook ideaal.

De manier die wij jou gaan laten zien, is niet gratis. Dan heb je echter ook wat. En vergeet niet dat jij bij ‘gratis’ accounts betaald met privacy of gemak. Het kost je dus altijd wat!

Laten we maar beginnen.

Welke e-mail gaan we gebruiken?

Wij gaan jou laten zien hoe jij jouw eigen e-mailadres bij One.com kunt aanmaken. Hier maken wij zelf ook gebruik van voor onze e-mail. Ze zijn goedkoop, betrouwbaar en de e-mail werkt heel fijn. Zie de onderstaande afbeelding voor de lay-out van de webmail:

E-mail lay-out

Bij One.com moet jij zometeen eerst een domeinnaam registreren. Een domeinnaam is het adres van een website op het internet. De domeinnaam van deze site is ‘Deliberation.nl’. Als iemand dit intypt in een browser, dan komen ze op onze site terecht.

Het is dus ons adres op het internet.

Een domeinnaam heb jij nodig voor jouw e-mailadres. Zonder de domeinnaam kun jij geen e-mailaccount aanmaken. Jij moet dus een naam uitkiezen en deze registreren als domeinnaam. Vervolgens gaan we deze domeinnaam gebruiken voor het e-mailaccount.

Is alles nog duidelijk? Dan gaan we nu de domeinnaam uitkiezen en registreren.

Een domeinnaam uitkiezen en registreren

Je moet nu dus eerst een domeinnaam uitkiezen.

Als jij een e-mail aanmaakt voor persoonlijk gebruik, dan kun jij kiezen wat je maar wilt. Wil jij een e-mail aanmaken voor jouw website of bedrijf? Dan is het verstandig om de naam van de website of het bedrijf als domeinnaam te gebruiken.

Stel je bedrijf heet ‘Nederland’. Dan kun je het beste ‘nederland.nl’ registreren. Als e-mail kun je dan info@nederland.nl gebruiken en dat staat natuurlijk het mooist.

Ga nu naar One.com en typ de domeinnaam die je wilt in het zoekvak in.

Domeinnaam uitkiezen

Is jouw domeinnaam nog vrij? Dan kun je deze bestellen. Is de domeinnaam al bezet? Dan zul jij een andere moeten kiezen. Elke domeinnaam kan namelijk maar één keer worden uitgegeven. Als iemand anders deze al heeft geregistreerd, dan zul jij een andere moeten uitkiezen. Probeer dan eens een ander woord, een andere naam of een andere extensie.

Je kunt trouwens uit verschillende extensies kiezen. Een extensie is wat achter de punt staat. Zo kun jij bijvoorbeeld kiezen voor de .nl, .com of .be extensie. De .nl extensie is het beste voor Nederland en raden we daarom ook aan. Een .com, .be of zelfs een .email extensie kan echter ook gewoon!

Naast een domeinnaam heb je ook een hostingpakket nodig.

Dit is normaal gesproken voor websites, maar je hebt het ook nodig voor jouw e-mailaccount. Hier worden de e-mails namelijk opgeslagen. Standaard staat waarschijnlijk het ‘starter’ pakket aangevinkt. Dit is het kleinste pakket en eerst meer dan voldoende.

Om de bestelling af te ronden, moet jij je gegevens invullen en op ‘volgende’ klikken.

Hier moet jij vervolgens nog een aantal gegevens invullen. Onderaan deze pagina staan trouwens nog een aantal extra betaalde opties waar je gebruik van kunt maken. Deze zijn allemaal niet noodzakelijk, maar de ‘back-up en herstel’ functie is wel handig.

Dit houdt in dat er back-ups worden gemaakt van jouw e-mails. Mocht jij ze per ongeluk verwijderen, dan kun je ze ook weer terugzetten. Dat is dus wel handig.

Je kunt deze optie aanzetten, maar noodzakelijk is het dus niet.

Heb je alles ingevuld? Klik dan onderaan op ‘betalen’ om de bestelling af te ronden.

Vervolgens moet jij nog even betalen en dan is het eerste (en moeilijkste) gedeelte klaar. Je krijgt zometeen een bevestiging en de inloggegevens via de e-mail toegestuurd. Dit duurt soms wel eventjes. Hierna kun jij beginnen om het e-mailaccount aan te maken.

Een nieuw e-mailadres aanmaken

Als je de inloggegevens hebt gekregen, kun jij inloggen. Ga hiervoor naar de website van One.com en klik bovenin het scherm op ‘configuratiescherm login’.

Configuratiescherm login

Hier moet jij de inloggegevens invullen en op ‘aanmelden’ klikken. Je komt vervolgens terecht in het beheergedeelte. Hier staan veel opties. Klik nu op de optie ‘e-mailbeheer’.

E-mailbeheer

Hier kun jij nu een e-mailadres aanmaken.

Als je een bedrijf bent, kun je bijvoorbeeld voor ‘info@jouwdomeinnaam.nl’ kiezen. In dat geval hoef je dus alleen maar ‘info’ in te vullen. Bij persoonlijk gebruik kun je kiezen voor jouw naam, bijnaam, een nummer of iets anders.

Daaronder moet jij nog een wachtwoord invullen. Heb je dat gedaan? Klik dan op ‘opslaan’.

E-mailadres aanmaken

En dat was eigenlijk al het werk dat moest worden gedaan. Gefeliciteerd, jij hebt een premium e-mailadres aangemaakt! Je kunt nu inloggen op jouw account.

Inloggen bij de webmail

Om in te loggen op jouw account, ga je weer naar de website van One.com. Nu klik je rechtsboven op ‘webmail login’. Zie de afbeelding hieronder voor meer informatie:

Webmail login

Vul hier vervolgens het gekozen e-mailadres en wachtwoord in om in te loggen.

Zo moet jij voortaan inloggen bij je e-mail. Onthoud deze stap dus goed! Het is trouwens webmail. Dit houdt in dat jij overal ter wereld kunt inloggen op jouw account, zolang je maar internetverbinding hebt. Handig toch?

Het e-mailaccount goed instellen

Het e-mailadres werkt nu. Dit kun je testen door er een e-mail naar toe te sturen.

In jouw account zitten trouwens nog een aantal opties. Klik hiervoor op ‘instellingen’. Je hoeft niks te veranderen, maar het kan wel. Kijk maar eens of jij wat wilt veranderen.

E-mail instellingen

Linksonder in het account kun jij trouwens de lay-out aanpassen. Die optie zit daar dus!

En dan hebben we al het belangrijke wel verteld. Kijk maar eens rustig rond en ga de e-mail gebruiken. Dan wen je er vanzelf aan en leer je hoe alles precies werkt.

Geniet van jouw premium e-mailadres

Is het gelukt om jouw eigen e-mailadres aan te maken? Zelf gebruiken we ook One.com voor onze e-mail en dat vinden we heel prettig werken. We hopen dan ook dat het jou is gelukt om een e-mailaccount bij hun aan te maken met behulp van onze handleiding.

Je kunt nu trouwens ook gemakkelijk een website of blog maken. Jij hebt namelijk al een domeinnaam en hosting. Alleen WordPress moet nog even worden geïnstalleerd. In dit of dit artikel kun je meer vinden over het maken van een website of blog.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *